Kosten verdoving tandarts

Indien u opziet tegen een behandeling bij de tandarts

Kunt u gebruik mkaen van een verdoving. Het bezoek wordt daardor minder vervelend en u kunt op een comfortabele manier uw tanden laten verzorgen. Tijdens een verdoving zal de tandarts, met een spuit met zenuwverdovend en vaatvernauwend middel, uw tanden verdoven. Met de komst van de vrije tandarts tarieven wijken de kosten verdoving tandarts vaak bij af. Ook telt het feit mee dat ziektekostenverzekerarts maar een deel van de kosten verdoving tandarts vergoeden.In 2013 zijn er nieuwe prijzen vastgezet wat betreft kosten verdoving tandarts.

Kosten verdoving tandarts

Soorten verdoving

Bij een verdoving kan je gebruik maken van een oppervlakkige verdoving of algehele verdoving.De kosten verdoving tandarts voor een opervlakkige verdoving kost dit jaar 7,02 euro. Een wat diepere en langdurigere verdoving kost 13,50 euro. de landelijke prijs van een roesje is vast gesteld op 27 euro maar daar komen nog eens 34,82 euro bij voor extra gemaakte kosten. Welke kosten verdoving tandarts u vergoedt krijgt hangt af van uw verzekeraar.

Kosten verdoving narcose

Bij een totale narcose bij bijvoorbeeld het trekken van uw tanden voor een kunstgebit, valt u in slaap onder een roesje. mensen die bang zijn voor de tandarts kunnen hier ook gebruik van maken. Het zorgt voor een pijnloze behandeling en de ervaren tandartsen kunnen u zo een pijnloze behandeling geven. Een volledige narcose wordt inie het noodzakelijk is voor 70 % vergoedt, indien u daar van te voren toestemming voor eheft aangevraagd.